Een veel te late afsluiting

23 februari 2015 - Wilnis, Nederland

Eigenlijk had ik deze blog al veel eerder moeten schrijven.. Maar het leven hier weer terug in Nederland ging zo snel en gewoon dat ik er eigenlijk niet bij stil heb gestaan om nog 1 klein blogje te schrijven. Maar hier is hij dus!

Ik ben nu alweer 3 weken terug hier in ons koude kikkerlandje en begin nu eigenlijk pas echt goed aan de temperatuur te wennen. Wel ben ik totaal weer in mijn oude ritme beland: school, vrienden, proberen te sporten, nog meer school.. etc.. Want ja ik kwam zondag om 11 uur sochtends aan op schiphol en ik mocht maandag om 8:15 alweer op school staan om me te kunnen inschrijven voor een project.. Hoe bedoel je, ik heb geen tijd om te kunnen wennen.

Eerst maar de terugreis, dat ging echt super! Geen enkele vertraging opgelopen. Wel ben ik flink verdwaald geweest in Parijs.. van de ene gate naar de andere is toch wat lastiger als verwacht, maar gelukkig had ik nog net een kwartiertje over om koffie te halen voordat het boarden weer begon, hahaha. Aangekomen in Nederland was het natuurlijk super koud.. (dat krijg je ervan als je geen warme kleding meeneemt..lesje geleerd..) En natuurlijk super zenuwachtig bij je koffer staan wachten omdat je weet dat achter de muur iedereen op je staat te wachten.

Maar uiteindelijk zonder enkele problemen mijn koffer terug en door de douane. En daar stond natuurlijk iedereen! Een paar tranen veel knuffels en een hoop gekke vrienden die op me stonden te wachten. Met de woorden dat ik savonds rond 7 uur klaar moest staan omdat ze me ergens mee naartoe wilde nemen, nou ik was erg benieuwd!

Thuis aangekomen weer heerlijke Nederlandse dingen gegeten: kaas, boterhammen etc. Gosh wat had ik dat gemist! En dan de verrassing van mijn vrienden: Disco rollerskaten, het was echt hilarisch! En het voelde alsof ik nooit ben weggeweest. :)

En nu 3 weken later zit ik alweer vol ondergedoken in al het schoolwerk.. Maar ik kan wel zeggen dat ik een geweldige ervaring achter de rug heb die ik nooit ga vergeten. Ik heb veel geleerd over mijzelf en andere culturen, en als ik het overnieuw zou kunnen doen had ik precies hetzelfde gedaan! Over een paar jaartjes staat een vakantie naar Mauritius al op de planning om alle lieve mensen die ik daar heb ontmoet weer te zien. En natuurlijk binnenkort al een reünie ergens in Europa met de andere studenten! Kortom een supertijd met geweldige ervaringen! En iedereen die mij gesteund heeft het afgelopen half jaar en alle nieuwe vrienden die ik heb gemaakt, Bedankt <3 \

Dikke kus,
Mij <3