Hoe kom ik nou op Mauritius?

2 september 2014 - Flic en Flac, Mauritius

Zoals de titel al zegt, het komen op Mauritius is makkelijker gezegd als gedaan.. Het ene moment denk je zaterdagavond nog 1 keer met wat vrienden ergens wat te gaan drinken en het andere moment ben je enorm gestrest en kan je niet meer van je avond genieten..

De oorzaak: een smsje van vliegtickets.nl om half 12 's avonds met daarin de informatie dat zij hebben vernomen dat mijn vlucht van Parijs naar Mauritius van de volgende dag om half 12 's nachts is gecanceld. Conclusie: Dit kan ook alleen maar mij overkomen..

Zondag dus eerst vliegtickets.nl bellen, die verwijzen je door naar KLM, KLM vindt weer dat je bij vliegtickets,nl moet zijn.. oftewel een enorm gedoe. Uiteindelijk zijn we naar Schiphol zelf door gewezen, waar mijn ticket dus is omgezet naar de volgende dag.

Na alles 20x gecontroleerd te hebben (inclusief de vliegtijden) kon ik dan eindelijk maandag naar het vliegtuig vertrekken. Na toch wel een moeilijk afscheid van mijn familie dan toch eindelijk richting de gate voor mijn eerste vliegtuig ervaring ooit. (ik moet zeggen, met weg van huis gaan angst is je vliegangst zo verdwenen) Gelukkig is vliegen niet zo moeilijk. Al is het vliegveld in Parijs wel echt verdomd groot... de kans op verdwalen is daar best wel flink aanwezig zeg maar. En SJESUS wat is de vlucht van Parijs naar Mauritius lang zeg. En dan te bedenken dat ik nog terug moet over 5 maanden.. 1 ding weet ik wel, ik ga de nacht ervoor goed slapen.. Want blijkbaar kan naast dat ik niet kan slapen in auto's, treinen en bussen ook niet slapen in een vliegtuig. Weer wat geleerd...

Aangekomen bij mijn appartement eerst een rondleiding gehad van mijn houselords en daarna kwam ik toevallig al meteen mijn 'roommates' tegen. Even een uitleg over het appartement hier: Ik woon op de 1e verdieping met nog twee anderen. En het gehele gebouw bestaat uit 3 verdiepingen, waarop elk drie mensen kunnen wonen. Maar het enigste wat nu ook nog bezet is, is de verdieping boven mij waar een Spaanse en een (waarschijnlijk?) Australische jongen verblijven. Zelf 'woon' ik samen met een Nederlandse jongen en een meisje uit Oekraïne.

En nog een leuk feitje, ik woon op 2 minuten lopen van het strand af. (A)

Morgen heb ik voor het eerst een meeting met mijn stage bedrijf.. begin nu toch al wel nerveus te worden.. Nu maar hopen dat dat allemaal voor niks is :)

Oke ik lul weer veelste veel, maar er is nu ook al zo veel te vertellen :)

Kuss <3

Mij