Positieve en negatieve kanten

15 januari 2015 - Flic en Flac, Mauritius

De tijd gaat nu zo ongelooflijk snel.. Ik ben alweer dingen aan het plannen voor als ik terug ben. Verjaardagen, carnaval (jaja ik ga er maar weer een keertje aan geloven), school, werk en natuurlijk wat te doen op mijn eerste dag terug. En dat terwijl ik nog met mijn hoofd 100% bij Mauritius ben. Ik besef echt nog totaal niet dat ik hier over 2 weekjes niet meer zit.. en als ik er aan denk is het zo een raar idee. Wel weet ik al dat ik over een paar jaar als ik weer wat geld heb gespaard zeker nog eens terug wil. Dan gewoon als vakantie, maar toch. Ik moet nog een keertje terug in de toekomst :)

Ik ben nu ook weer gewoon aan het werk, geen vakantie meer voor mij.. Maar nog maar 8 daagjes en ik ben alweer klaar hier op stage. Ook zo een raar besef. Vooral het idee dat ik nu echt een keertje op moet schieten met mijn stage verslag is nogal zorgwekkend. xD

Van het weekend was het niet echt lekker weer, net zoals deze hele week eigenlijk. Aangezien er een cycloon in de buurt is. We hebben zelfs een cycloon warning class 2 gehad. (met 2 zijn de scholen vrij en met 3 ben je ook vrij van werk en zijn zelfs de supermarkten gesloten). Helaas geen 3, had wel weer een dagje vrij gewild. haha. Class 2 sloeg eigenlijk helemaal nergens op, het leek eigenlijk gewoon op Nederlands slecht rotweer met veel wind en regen. Voelde me eigenlijk gewoon prima thuis dus! haha. Er gaan nu alweer geruchten rond over een nieuwe cycloon dat ontstaat tussen Madagaskar en de kust van Afrika. Ik hoop eigenlijk niet dat die deze kant op komt, moet natuurlijk nog wel even wat bruiner worden voordat ik terugga naar ons koude kikkerlandje, en met  wolken, regen en wind gaat dat er dus niet echt van komen..

Van het weekend ben ik naar een rum fabriek geweest (ze maken hier rum van suikerriet dat ze ook zelf verbouwen). Hier kon je ook lunchen wat we natuurlijk ook gedaan hadden. En het was echt super lekker! En na een korte rondleiding door de fabriek mochten we natuurlijk rum proeven! (daar gaat het natuurlijk om, haha)

Voor de rest heb ik niet heel veel kunnen doen, door het slechte weer. Maar we hebben wel heel veel afscheidsparty's helaas.. Elke week gaat er wel iemand weg, dus de groep word echt steeds kleiner en stiller.

En nu even wat positieve en negatieve punten over Mauritius. haha :

Negatieve punten:

- Er zijn echt te veel, veel, veeeelste veel muggen..

- Ik slaap met een klamboe, maar als ik met mijn voet of hand tegen de klamboe aanlig in mijn slaap heb ik alsnog muggenbulten..

- Als het slecht weer is, dan is het ook echt slecht weer (lees: als het regent dan regent het ook echt flink hard)

- Als blanke wordt je heel erg aangestaard in bepaalde delen van het eiland, nog steeds erg apart om mee te maken.

- Het voedsel is zo anders als in Nederland, ik kan er nog steeds niet aan wennen..

- De wijn is echt super duur ):

- Doordat je zo veel doet heb je eigenlijk helemaal geen tijd voor school XD

- Soms is het gewoon echt te warm.. (Dan ga je douchen omdat je bezweet bent, stap je uit de douche en dan kan je er eigenlijk na een paar minuten om de zelfde reden weer instappen..)

Positieve punten:

- Elk weekend voelt als een vakantie !!

- Het is vaak lekker weer (strandweer)

- De rum is erg goedkoop! dus de vervanging voor de wijn, haha

- De meeste mensen zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam, de cultuur hiervan is totaal anders als in Nederland.

- Het maakt niet uit als je te laat komt, iedereen doet het hier.

- Ik heb NEDERLANDSE KAAS gevonden!!! Gouda en Maaslander, Het is duur.. maar je moet er wat voor over hebben om gewone lekkere kaas te kunnen eten.

DIKKE KUSS! en tot over 2 weekjes :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma Tiny:
    15 januari 2015
    het stormd en regent hier ook als een gek
    het mag van ons wel gaan vriezenen.De laatste veertien
    dagen zijn nu wel te overbruggen tot we elkaar
    weer terug zien.