Sinterklaas, verkiezingen en hike verhalen

9 december 2014 - Flic en Flac, Mauritius

Helloo people!

Hier alweer een verhaaltje over mijn ervaringen hier, aangezien ik een druk weekend achter de rug heb!

Vrijdag avond natuurlijk SINTERKLAAS, Het was echt heel tof en gezellig! Zelfs tussen de gedichten die de non-dutchies (geen Nederlanders) hadden geschreven zaten er echt super goede tussen. Er waren zelfs gedichten van 4 kantjes lang. (hoe mensen dat voor elkaar hebben gekregen moet je niet aan mij vragen, ik was al blij dat ik 1 kantje vol kreeg..) Ik heb na veel moeite, uiteindelijk toch best een tof gedicht in elkaar weten te zetten.. gedichten is dus echt niet mijn ding, in het Nederlands al niet, laat staan in het Engels.. Het cadeau was ook geslaagd, het meisje dat ik had leende altijd de sport bh van haar huisgenootje als ze wilde gaan hardlopen, dus ik heb er maar 1tje voor haarzelf cadeau gedaan. Was ze erg blij mee gelukkig :)

En dan de zaterdag: Een paar meisjes gingen een berg beklimmen en ik had ze verteld dat als ik voor 9 uur wakker was ik zeker mee wilde. Uiteindelijk was ik om 8:30 al wakker en moest ik dus mee.. Waar ik uiteindelijk totaal geen spijt van heb gehad. Het was erg zwaar, want we waren veel te laat vertrokken en liepen in het heetst van de dag. Maar met elke 15 minuten een rustpauze en waterpauze ging het best redelijk uiteindelijk. Het was echt bergbeklimmen af en toe met al die rotsen overal. Maar uiteindelijk op de top was het uitzicht zo prachtig! Je zag bijna het hele eiland en het zag er zo mooi uit! (foto's gooi ik natuurlijk ook online!)

De zondag zijn we zoals altijd natuurlijk naar Le Morne gegaan, om te kunnen kitesurfen. Ging niet zo lekker als normaal, maar kon wel weer staan en beetje heen en weer kiten dus dat ging gelukkig wel nog goed :) En het blijft nog steeds super leuk om te doen!

Morgen heb ik vrij van stage om een voor mij erg aparte reden, namelijk de verkiezingen. Dat is hier een publieke vakantiedag waarop iedereen vrij is. Erg apart al zeg ik het zelf, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat ze willen dat iedereen stemt ofzo. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden, aangezien iedereen mij verteld dat ik moet oppassen omdat het nogal een chaos kan worden. Er wordt in de winkel namelijk ook geen alcohol verkocht, aangezien ze daar slechte ervaringen mee hadden. Mja, gelukkig zijn wij toch altijd in een groep en wonen we in een redelijk toeristisch deel van Mauritius waar we niet extreem veel met de verkiezingen te maken hebben. Op het geschreeuw en de debatten op de radio in de bus na dan, daar wordt je na een tijdje echt gek van.. Ze hebben het er namelijk al over sinds ik hier kom, en dat is nu al 3 maanden lang. Kan je nagaan wat een happening het hier is..

Dus ik ben benieuwd hoe het morgen wordt! Ik denk dat ik in ieder geval weer eens een keertje ga kitesurfen ofsowiets, zoals gewoonlijk! haha. En op donderdag om 11 uur sochtends is de uitslag., ben benieuwd of er dan nog rellen komen. Gelukkig zit ik dan allang en veilig op werk en kan er dus niks gebeuren :)

De resultaten vertel ik natuurlijk in mijn volgende blok! En vergeet niet mijn foto's te checken :)

Dikke kus <3