Nu begint het echt

9 september 2014 - Port Louis, Mauritius

Tijd voor een nieuwe blog, aangezien ik al een hoop heb gezien en heb meegemaakt de afgelopen paar dagen! Omdat ik pas op maandag begon op mijn stage had ik eigenlijk een kleine mini vakantie. Jammer genoeg was het voor Mauritius begrippen erg slecht weer de afgelopen dagen.. (het leek op Nederlands zomerweer: veel regen en wind.. Alleen is het hier dan nog steeds 24/25 graden xD)

Op vrijdag gingen twee andere mensen die toevallig ook vrij waren naar Blue Bay, dat is een baai in het zuiden van het eiland waar je erg goed kan snorkelen. Ze vroegen of ik meeging, wat ik natuurlijk heb gedaan :) Daar hebben we dus gesnorkeld. Voor nog geen 5 euro kan je mee op een boot en huur je een snorkel.. super goedkoop dus. En er waren zoveel mooie vissen en koraal! Zeker voor herhaling vatbaar!

Zaterdag heb ik om eerlijk te zijn niet zo heel veel gedaan.. het weer was niet zo best en ik was moe van vrijdag avond. Want het nachtleven is hier erg goed heb ik dit weekend al meegemaakt. Je kan goed uit! En alle studenten die hier ook voor een stage zitten zijn super gezellig! Dus de weekenden gaan wel goed komen gok ik zo :)

Op zondag ben ik met een groep naar de Horse races gegaan. Dat is hier een best grote sport. In Port Louis ligt namelijk de op 1 na oudste renbaan van de wereld. (kon je ook wel zien want het was erg oud allemaal). Maar er was dus precies op zondag de belangrijkste wedstrijd van het jaar, dus het was erg druk. De foto's ervan volgen nog!

Nu natuurlijk nog even over mijn stage.. Gister was vooral een opstartdag, dus ik heb om eerlijk te zijn niet extreem veel gedaan. Maar dat wordt in de loop van de week wel beter als ik eenmaal mijn plek heb gevonden. :) Wat wel erg aardig was is dat ik met mijn collega's en baas uit eten ben geweest in een chinees restaurant. Omdat het mijn eerste dag was en ik zo iedereen kon ontmoeten. Daar heb ik maar besloten dat ik Creools ga leren.. Aangezien iedereen dat hier spreekt en ik er vrij weinig kan verstaan. Al is mijn Frans al rampzalig.. Dus laat staan een taal die ik nog moet leren en er erg op lijkt.. wordt nog wat dus xD  Kortom, ik moet nog veel leren, maar dat gaat wel goed komen hier. Ze zijn namelijk erg behulpzaam :)

Kuss<3

Mij

1. Cora:
    9 september 2014
    Ha Marijn, wat fijn om te horen dat de start op Mauritius zo goed gaat. Superleuk ! liefs, Cora
  2. Femke:
    11 september 2014
    Bonjour, bonsoir, bonnuit,
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Het viel me meteen op dat de paarden linksom rennen, zag later ook op een andere foto dat het verkeer links rijdt. En heb je wat gewonnen op de races? Ik zie wel je bonnetjes maar lees niet hoe het is afgelopen.... Wat een avontuur allemaal en wat ziet het er mooi uit daar! Leuk om je ervaringen te lezen! Alle goeds en een fijne tijd, Fem