Alweer bijna een maand voorbij !

29 september 2014 - Flic en Flac, Mauritius

Het is weer eens tijd voor een nieuwe blog!. Deze week zit ik hier al een maand.. De tijd gaat echt super hard hier. Als elke maand zo hard gaat als deze dan ben ik voor mijn gevoel morgen alweer terug in Nederland..

Het weer hier is erg wisselvallig. We hebben zelfs best wat regen gehad de afgelopen paar dagen.. Misschien komt dit omdat het zomer begint te worden? Ik heb echt geen idee, ik hoop in ieder geval dat het de komende paar dagen weer wat beter weer wordt. Maar voor Nederlandse begrippen is het weer hier nu al mooi, dus eigenlijk heb ik niks te klagen.

Vorig weekend ben ik voor het eerst gaan duiken, en dat was echt super vet! Zeker voor herhaling vatbaar. Het is echt een geweldige ervaring om door het koraal en de vissen heen te zwemmen. :)

Nadeel alleen was dat ik de avond erna een volledig dicht oor had.. waar ik een week mee rond heb gelopen. Volgens mij werden mijn collega's redelijk gek van me, want bij elk ding dat ze zeiden of vroegen moest ik vragen of ze het nog een keertje wilde herhalen.. want ik was redelijk doof. Dus toen heb ik maar mijn eerste tripje naar de dokter gemaakt.. en ik moet zeggen volgens mij was ik de afgelopen paar weken ook al redelijk doof.. Al het geluid is opeens zo hard nu, er gaat een wereld voor me open. haha

Stage gaat nog steeds prima! Alleen hebben we van de week 4 uur zonder stroom gezeten.. En zonder internet kan je weinig doen, dus dat was een vrijwel nutteloze ochtend. Al heb ik wel een collega bootjes leren vouwen van papier, dus dat is tenminste iets. :P

Dit weekend ben ik naar Grand Bassin geweest. Dat is een Hindoeïstische tempel hier in Mauritius. Dat was echt een bijzondere ervaring. Het is zo rustig en vreedzaam daar, dat je het zelf ook werd. En de gewoontes die ze daar hebben waren ook erg bijzonder om te zien. Ook ben ik vanaf nu doodsbang voor apen denk ik... Er was een aapje, dat in het begin super lief leek. En opeens uit het niks probeerde die te bijten en rende die zo ongeveer achter je aan.. Dus vanaf nu af aan blijf ik maar ver uit de buurt als ik een andere aap zie.

Ook ben ik naar bagatelle geweest, dit is de grootste Shoppingmall van Mauritius. Als je hier loopt heb je echt het idee dat je weer terug bent in Europa. Alles is zo luxe, modern en groot dat je het zo in Nederland kan plaatsen. Hier hebben we een beetje rondgekeken en heb ik nog sportschoenen gekocht. Aangezien ik toch maar een poging ga doen tot sporten, voordat ik echt compleet lui wordt hier. Ik heb nu in ieder geval al de schoenen.. Dat is al stap 1. hahaha

En nu op naar de volgende maand! :)

Kuss <3

1. Oma Tiny:
    1 oktober 2014
    Je hebt ook een ervenis van je Opa die is ook doof zal hem
    eens naar de dokter sturen,wie weet.
    Bedankt namens Opa voor de felisitatiemail,was hij heel
    blij me 87 jaar is die ouwe al.
    Gr.Oma Tiny