Boottrip, duiken, Diwali en heel veel meer.

24 oktober 2014 - Flic en Flac, Mauritius

Het is alweer zo lang geleden dat ik wat heb geschreven.. Voel me bijna schuldig.. Maar ik heb ook zoveel andere dingen aan mijn hoofd hier, dat het er vaak gewoon bij inschiet.. Het feit dat ik het nu ook drukker heb op werk is ook 1 van de redenen. Want eigenlijk schrijf ik al mijn blogs op werk en is dit de eerste die ik thuis vanuit mijn kamer schrijf.

Sorry voor mijn rampzalige Nederlands trouwens, iedereen die mij goed kent weet dat ik er altijd al heel erg in faal. Maar nu ik vooral veel Engels praat en typ wordt het echt alleen maar erger.

Maar okee wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd:

De week nadat ik mijn laatste blog heb geschreven heb ik met een groep van 35 man rondgevaren op een 'piratenboot'. Dit was echt te grappig, de boot leek namelijk op zo een Playmobil piratenbootje alleen dan in het groot. Maar het was echt een super toffe dag! We zijn naar een waterval gevaren en naar een 1 of ander eiland waar we een tijdje zijn gebleven. En we hadden een bbq en muziek op de boot. En natuurlijk aangezien we allemaal studenten zijn, drank. Iedereen drinkt hier trouwens vooral bier of rum, vooral omdat de wijn best duur is. In het begin was dat echt wennen voor mij, vooral omdat ik best wel van een wijntje hou op zijn tijd. Verlang nu ook wel weer naar een redelijk goedkoop maar goed wijntje, zoals je ze in Nederland hebt. Maar ja je moet meegaan met de cultuur zeggen ze altijd, dus de komende 3 maanden nog maar aan de rum en bier.

Vorig weekend heb ik weer voor het eerst sinds lange tijd gedoken, en het ging echt super! Dus ik kan weer verder met duiken voor mijn course. Morgen ga ik namelijk weer, om 8:30 in de ochtend.. Dus geen feest voor mij vanavond.. (gelukkig kan ik het morgen 3x zo hard inhalen als ik dat zou willen, haha) Morgen staat vooral in het teken van oefeningen dus dat wordt een erg belangrijke duik waar ik veel bij ga leren. Na morgen heb ik volgende week nog 1 duik, en moet ik een theoretisch examen maken en dan heb ik mijn eerste course! Ik ga daarna nog wel meer courses doen zodat ik ook dieper kan, en scheepswrakken kan gaan bezoeken,. Want dat lijkt mij echt prachtig! :)

Owww en na bijna 2 maanden aan het kwakkelen te zijn, om het maar even aardig te zeggen ben ik eindelijk ziektevrij! Om maar even alles op een rijtje te zetten: -Eerst mijn oren, die volledig gesloten waren. -Na de oren kwam de verkoudheid opzetten, en niet een klein beetje.. nee meteen extreem erg. -Na een paar dagen ook een heerlijke hoesttyfus waar ik bijna een maand mee rond heb gelopen -En toen ik van alles af was nog een fijne keelontsteking. MAAARRR nu ben ik eindelijk weer compleet fit en kan ik er weer tegen aan! haha

GIsterenwas ik vrij van werk van wegen Diwali. Dat is een hindoeïstisch lichtfeest (check Wikipedia voor meer informatie als je dat zou willen) dat hier echt uitgebreid gevierd wordt. Het is echt heel bijzonder om dat gezien te mogen hebben. Bedenk je onze kerstmis versiering in, maar dan 100x meer, dan zit je ongeveer op de zelfde schaal. Bijna iedereen versierd hier dan namelijk hun huis met honderden lampjes. Echt niet normaal soms hoeveel. Daarnaast is het een traditie dat je allemaal zoete lekkernijen maakt en dat uitdeelt aan iedereen.

Dus wij als toeristen die door het stadje liepen kregen allemaal zoetigheid aangeboden. Ze zijn hier namelijk echt super vriendelijk en gastvrij. Dat is echt zo anders als in Nederland. Nadeel is wel dat ik na gister en vandaag (left-over dag op werk) denk ik wel een paar kilo ben aangekomen, want het is lekker die Diwali dingen, maar volgens mij zit in elk klein dingetje een heel pak suiker. hahaha

Ik post ook wat foto's op mijn blog dus dan kan je een sfeerimpressie krijgen van gisteren!

En nu wat leuke feitjes over Mauritius enzo:

*Er zijn hier echt fucking grote wespen.. En ze lijken niet echt op wespen. Ze hebben meer het lichaam van een mug, maar ze zijn geel met zwart.. En ze zijn zoo doodeng, ik heb er al meerdere op mijn kamer gehad. En volgens mij maakt er nu 1 een soort van nest in de woonkamer.. Dus erg blij ben ik niet. haha

* Ik dacht dat ik na 2 maanden wel minder last zou hebben van de muggen.. Maar dat is dus een fabeltje.. Of ik heb gewoon echt super goed bloed. denk dat dat het is. haha. Leuk feitje, de reden waarom Mauritianen niet zoveel last hebben van muggen is omdat ze heel veel rum drinken. En als je rum in je bloed hebt schijnen muggen je dus niet lekker te vinden en steken ze je niet. Erg apart al zeg ik het zelf. haha

* Ik ben nog steeds niet gewend aan het feit dat ik hier echt een exotische attractie ben.. Het blijft apart als mensen je nastaren of naroepen.. Maar toch denk ik bijna dat ik het ga missen als ik terug ben in Nederland. haha

* Het is nu het mango seizoen. En geloof me, ik heb nog nooit zulke lekkere mango's geproefd. :)

* Vuurwerk is hier trouwens het hele jaar legaal.. Nu ik dit schrijf heb ik al meerdere dingen gehoord. Dit komt vooral omdat het gister Diwali was en dat een feest is waar veel vuurwerk bij af wordt gestoken.. Maar alsnog eigenlijk hoor of zie je ieder weekend wel iets van vuurwerk.. Oud & nieuw schijnt hier dan ook echt gekkenhuis te zijn, dus ben benieuwd!

En nu ben ik eigenlijk wel een beetje door al mijn dingen heen.. Ik beloof dat ik nu echt ga proberen wat meer te schrijven. Nu maar hopen dat dat ook echt daadwerkelijk gaat lukken. haha

Ow en niet vergeten de foto's te checken! :)

Dikke kus,, <3

1. Oma Tiny:
    27 oktober 2014
    wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en wat
    mooi is het daar geniet er maar van.

Opa Joop en Oma Tiny
  2. Nina:
    27 oktober 2014
    Hoi Marijn,
    Wat leuk allemaal. Behalve die wespen en muggen, dat lijkt mij heel eng.
    Wij zijn naar Turkije geweest, dat was heel leuk. Ik heb geparasailed!
    Als je terug bent, kom je dan weer een keertje oppassen?
    Dikke kus van Nina
  3. Anja:
    4 november 2014
    Hai Marijn, Wat gaat de tijd snel. Leuk om te lezen dat het goed gaat met je en dat je veel leuke dingen doet en meemaakt. Geniet ervan. Hier is het nat, donker en straks ook nog koud, dus wij zijn hartstikke jaloers. Groeten, Ton en Anja