Duiken of kitesurfen...??

7 november 2014 - Port Louis, Mauritius

Bonjour!!

Tijd om weer eens wat dingen te vertellen!

Ten eerste: Ik heb vorig weekend mijn eerste duik course gehaald!, Voor open water duiken. En ik zit er over na te denken om nog verder te gaan voor diep water. Maar dat ligt een beetje aan wat andere factoren die later in deze blog aan bod komen. :P

In ieder geval was het niet zo moeilijk, de theorie test gehaald met 86% zoals iedereen al verwacht had. Aangezien de meeste vragen echt nergens op slaan, en super makkelijk zijn. Daarnaast was de duik ook super goed en mooi! Heel veel kleurrijke vissen gezien. Wel een klein dingetje is dat ik, denk ik best veel ademhaal. Aangezien mijn zuurstof redelijk snel op gaat. Misschien iets om na te vragen, aangezien ik er vrij weinig aan kan veranderen. Zal wel weer eens 1 van mijn vreemde dingen zijn die ik bij mijn al bestaande vreemde dingen lijstje kan optellen.

Daarna ben ik naar Port Louis geweest (de hoofdstad van Mauritius). Om daar een beetje rond te kijken. (de paar foto's die ik heb volgen later). Daarna zijn we nog naar het grootste winkelcentrum van Mauritius geweest om een beetje te shoppen. En ik moet zeggen dat ik toch flink geslaagd ben!

Afgelopen zondag ben ik voor het eerst naar de beste kitesurf plek van Mauritius geweest. Wat meteen ook tot 1 van de beste kitesurf plaatsen van de wereld behoord door de locatie en de omstandigheden daar. En wat je natuurlijk niet kan doen is daar geen lesje kitesurfen nemen. Dus ik heb voor het eerst een kitesurf mogen besturen. En dat was echt FUCKING vet! Dus nu de keuze, kitesurfen of duiken. Of op 1 of andere manier beide?... moeilijke beslissing want ik vind het beide echt super leuk.

In ieder geval wil ik dit weekend proberen mijn 2e lesje kitesurfen te doen. De instructeur die ik vorige week had zei dat er grote kans was dat ik deze les al op een plank kon proberen te staan. Dus ik ben benieuwd of dat me gaat lukken :)

Dus voor alle lieve mensen die mijn blog lezen, als je wat geld wilt doneren voor het: ''Marijn wil een kitesurf set kopen fonds'. Je bent meer dan welkom! haha. En nu even serieus, als de komende lessen serieus zo goed gaan dan ga ik er wel echt een beetje over nadenken om een set of in ieder geval een deel van de set te kopen. Aangezien dat op langere termijn goedkoper is dan huren als ik het vaker wil gaan doen. Dus erg veel dingen om over na te denken binnenkort! haha

Woensdagavond ben ik uiteten geweest met wat huisgenoten! In een echt prachtig restaurant met super lekker eten. En voor wat we gegeten hebben en het aantal drankjes dat ik gedronken heb nog niet eens zo duur ook. Dus zeker voor herhaling vatbaar!  :)

En nu komend weekend: Dit weekend gaan we naar Grand Baie met een grote groep van ongeveer 30 man. We huren daar een appartement voor een nacht omdat Grand Baie de beste plek van Mauritius schijnt te zijn als je wat wil meemaken van het nachtleven. Dus ik ben benieuwd! Het wordt vast een tof weekend aangezien wij zelf al met heel veel mensen zijn, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. :)

Ow en trouwens, aangezien bij jullie de wintertijd is ingegaan en ze hier daar totaal niet aan doen, scheelt het nu 3 uur met mij in plaats van 2. Af en toe best onhandig... Ik heb al een paar berichtjes gehad met: Slaap je al?. Klein detail is dan, dat het voor mij al 2 uur snachts is.. xD

Tot snel!!

Dikke kus <3